آلومینیوم و مس

احتمال رشد قیمت جهانی مس با کاهش فروش مس کودلکو به چین

احتمال رشد قیمت جهانی مس با کاهش فروش مس کودلکو به چین
پایگاه خبری معدن نیوز- کودلکو به وارد کنندگان اعلام کرد در نیمه دوم ۲۰۱۴ قادر به افزایش محموله ها و جبران کمبودهای نیمه نخست خواهد بود که این امر می تواند خریدهای واردکنندگان چینی از بازار محلی را افزایش دهد و باعث رشد قیمتهای مس شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز- کودلکو به وارد کنندگان اعلام کرد در نیمه دوم 2014 قادر به افزایش محموله ها و جبران کمبودهای نیمه نخست خواهد بود که این امر می تواند خریدهای واردکنندگان چینی از بازار محلی را افزایش دهد و باعث رشد قیمتهای مس شود.
به گزارش معدن نیوز براساس اعلام دو منبع آگاه،کودلکوی شیلی از وارد کنندگان مس پالایش یافته چینی خواسته است کاهش حجم محموله های مقرر در نیمه نخست سال 2014 را بپذیرند، چرا که این بزرگترین تولید کننده فلز سرخ در جهان قصد دارد از میزان فرآوری سنگ معدن در معدنی جدید بکاهد.
یک خریدار و یک منبع تجاری آشنا با عملیاتهای کودلکو به رویترز گفته است:کودلکو به این وارد کنندگان اعلام کرده در نیمه دوم 2014 قادر به افزایش محموله ها و جبران کمبودهای نیمه نخست خواهد بود. کاهش حجم محموله های مقرر از سوی کودلکو می تواند خریدهای واردکنندگان چینی از بازار محلی را افزایش دهد و باعث رشد قیمتهای مس شود که در سال جاری تا کنون با 10 درصد افت روبرو بوده اند.
چین به عنوان بزرگترین مصرف کنندۀ مس جهان، بیشترین خرید این فلز از شیلی را بر عهده دارد.
دو منبع تجاری اعلام کرده است: کودلکو نگران تولید مس پالایش یافته با استفاده از سنگ معدن استخراجی معدن 3 میلیون دلاری مینیسترو هاله س در چهار ماه نخست سال آینده است. این معدن قرار است در پایان سال 2013 وارد خط تولید شود و حدود 183 هزار تن مس در سال تولید کند.
همچنین این منابع گفتند: کودلکو قصد دارد مقدار تولید کلی فروخته شده از طریق قراردادهای پیشین را از 80 درصد به 70 درصد در سال 2014 کاهش دهد، اما در صورتی که فرآوری سنگ معدن در معدن مینیسترو هاله س روال عادی خود را طی کند مس پالایش یافته محلی بیشتری برای فروش خواهد داشت.
این بازرگانان افزودند: احتمال می رود که این تولید کننده مس شیلیایی پریمیومهای مس چین در سال 2014 را به 135 تا 145 دلار برای هر تن افزایش دهد. این رقم دست کم 38 درصد از پریمیومهای 98 دلاری سال 2013 بالاتر ، اما همچنان نسبت به پریمیومهای محلی جاری در شانگهای، که برابر با 190 تا 200 دلار برای هر تن است، پایین ترند.
این آخرین برآورد از پریمیومهای کودلکو، که معمولاً به عنوان معیار برای واردات دوره ای به شمار می رود، بیشتر از رقم 130 تا 140 دلاری مورد انتظار وارد کنندگان و بازرگانان در یک کنفرانس مس در هفته گذشته است.
یک خریدار و آشنا با عملیاتهای شرکت ال اس-نیکو کاپر گفته است: که این تولید کننده کره جنوبی خواهان افزایش پریمیومهای مشتریان چینی خود به 135 تا 140 دلار برای هر تن در سال 2014 شده است. این رقم حدود 10 درصد بیشتر از رقم 123 دلاری توافق شده بین یک شرکت ذوب بزرگ آسیایی دیگر، شرکت ژاپنی پان پاسیفیک، و شرکتهای چینی برای سال آینده است.
این خریدار افزود: شرکت او دو هفته قبل پیشنهاد پریمیوم 135 دلاری را از سوی ال اس-نیکو کاپر دریافت کرده و این پیشنهاد در هفته جاری به 140 دلار افزایش یافته است. یکی از سخنگویان ال اس-نیکو کاپر از اظهار نظر در رابطه با پیشنهادهای شرکت برای پریمیومهای دوره ای شرکتهای چینی در سال 2014 خودداری کرد.
یک مدیر تجاری در یک شرکت مصرف کننده نهایی و وارد کننده مس پالایش یافته بزرگ چینی با اشاره به پریمیومهای محلی گفت: یک پریمیوم دوره ای 140 دلاری هنوز رقم مناسبی به شمار می رود.بازرگانان گفتند نرخ پریمیومهای محلی در شانگهای در هفته جاری بین 190 تا 200 دلار برای هر تن بوده است.
ذخائر موجود در انبارهای مهر و موم شده شانگهای در ماه گذشته به 400 هزار تن تنزل یافتند که پایین ترین میزان در مدت یک سال و نیم است. این در حالی ست که میزان این ذخائر در فصل نخست 2013 به رقم بی سابقه حدود 1 میلیون تن رسیده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد