فولاد و آهن

با همکاری فولادمردان شرکت فولادمبارکه اصفهان؛

گهواره ی زیر کوره های قوس الکتریکی بومی سازی شد

گهواره ی زیر کوره های قوس الکتریکی بومی سازی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - متخصصان و تلاشگران صنعت فولاد کشور موفق شدند برای اولین بار در کشور پلت فرم ( گهواره ی ) زیر کوره های قوس الکتریکی را بومی سازی نمایند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - متخصصان و تلاشگران صنعت فولاد کشور موفق شدند برای اولین بار در کشور پلت فرم ( گهواره ی ) زیر کوره های قوس الکتریکی را بومی سازی نمایند.

به گزارش معدن نیوز؛ مهندس سیاوش مستشفی مدیر طرح و توسعه فولاد سازی و نورد پیوسته ی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان این مطلب گفت: در ادامه ساخت تجهیزات مورد نیاز توسعه فولاد سازی و نورد پیوسته بار دیگر متخصصان داخلی کشور موفق به طراحی و ساخت یکی از تجهیزات مهم و استراتژیک فولاد سازی شدند.
وی افزود: این تجهیز با وزن 110 تن و ابعاد 15 در 12 متر طی مدت 6 ماه و با صرف 12 هزار نفر ساعت طراحی و ساخته شد.
وی افزود: در ساخت این تجهیز کلیه متریال کوره از شرکت های فولادی داخل تامین شده و هیچگونه متریالی از خارج از کشور تامین نشده است.
مهندس مستشفی در ادامه گفت: وظیفه این تجهیز نگهداری کوره قوس الکتریکی و متعلقات مربوطه به وزن 700 تن می باشد که حرکت گهواره ای آن در دو جهت به منظور تخلیه فولاد مذاب و سرباره می باشد.
مدیر طرح و توسعه فولاد سازی و نورد پیوسته سبا افزود : قبلا کلیه تجهیزات کوره قوس الکتریکی از خارج کشور تامین می شد که با توجه به تحریم ها ی موجود خوشبختانه کلیه تجهیزات کوره قوس الکتریکی بطور کامل در کشور بومی سازی شده است که نسبت به هزینه های خرید خارجی بیش از 40 درصد کاهش هزینه داشته ایم.
وی خاطر نشان کرد: در ادامه روند بومی سازی تجهیزات و قطعات یدکی واحد های فولاد سازی قبلا بدنه کوره قوس الکتریکی نیز توسط متخصصان داخلی ساخته شد و با دست یابی به دانش فنی ساخت کوره های قوس الکتریکی، قطعا توسعه های فولاد سازی در کشور با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
مستشفی افزود: استفاده از توان متخصصان داخلی در اجرای طرحهای توسعه و ساخت تجهیزات مورد نیاز مهمترین هدف فولاد مبارکه اصفهان در تولید اقتصادی می باشد که با همت و تلاش متخصصان عزیز کشورمان روز به روز شاهد موفقیت های ارزشمند در بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد در کشور خواهیم بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد