سنگ آهن و ذغال سنگ

تبدیل شدن سنگان به منطقه ویژه مزیت هایی برای بخش تولید فراهم می کند

تبدیل شدن سنگان به منطقه ویژه مزیت هایی برای بخش تولید فراهم می کند
پایگاه خبری معدن نیوز- در حالیکه تبدیل شدن منطقه معدنی سنگان به یک منطقه ویژه اقتصادی قوت گرفته است، مدیرعامل شرکت اوپال پارسیان این اتفاق را به نفع سرمایه‌گذاران در این منطقه دانست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آخرین مکاتبات صورت گرفته در خصوص سنگان نشان می‌دهد که درخواست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سنگان، در حال سرعت گرفتن است. چنانکه در آخرین نمونه آن اوایل دی ماه رسما نامه‌ای از سوی دفتر معاون اول ریاست جمهوری خطاب به دبیر شورای عالی مناطق آزاد منتشر شد، طی آن خواسته شده بود درخواست نماینده مردم شهرستان‌های خواف و رشته‌خواران در خصوص منطقه ویژه اقتصادی در سنگان به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان منطقه مورد پیگیری قرار گیرد.

تبدیل شدن منطقه‌ای که آن را عسلویه معدنی ایران می‌دانند و به عنوان یکی از قطب‌های تولید سنگ آهن و بخشی از زنجیره فولاد مطرح شده است به یک منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند مزایایی را برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در حوزه تولید و صادرات به وجود بیاورد. به طوری که انگیزه آنها جهت توسعه فعالیت‌های خود در آن منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

این نکته‌ای است که مجتبی شعبانی، مدیرعامل شرکت اوپال پارسیان به عنوان مدیر مجموعه‌ای که دو طرح تولیدی بزرگ زنجیره فولاد را در منطقه ویژه سنگان احداث کرده و در حال تکمیل پروژه کنسانتره سازی خود در حجم 2.6 میلیون تن در سال است، نیز آن را به سود تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این منطقه دانسته و معتقد است با این اتفاق مزیت‌هایی برای بخش تولید به وجود خواهد آمد.

از طرفی به نظر می‌رسد که وابستگی شدید سرمایه‌گذاری در معدن به دولت و ضمانت‌های دولتی ایجاب می‌کند تا با طرح‌هایی مانند تبدیل مناطق بزرگ تولیدی به مناطق ویژه اقتصادی فرآیند سرمایه‌گذاری در آن تسهیل شود و البته چتر حمایت دولت نیز در بر سر طرح‌های معدنی حتی طرح‌های بخش خصوصی همچنان باز بماند، چراکه در حال حاضر شرکت‌های خارجی فقط در صورتی به موضوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ورود خواهد کرد که ضمانت دولتی در این رابطه را بتوانند کسب کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد