صنایع معدنی

ارتقا ۸ پله‌ای ایران در تولید فلزات اساسی

ارتقا ۸ پله‌ای ایران در تولید فلزات اساسی
خبرگزاری تخصصی معدن- رتبه ایران از سال ۸۴ تاکنون در تولید فلزات اساسی شامل فولاد خام، شمش آلومینیوم و مس کاتد، هشت رتبه ارتقا یافته است .
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- رتبه ایران از سال 84 تاکنون در تولید فلزات اساسی شامل فولاد خام، شمش آلومینیوم و مس کاتد، هشت رتبه ارتقا یافته است .
به گزارش معدن نیوز ؛ « عبدالرضا داوری»، مدیرعامل شرکت بازنشستگی مس با اعلام این خبر افزود: به این ترتیب سهم ایران از تولید جهانی فولاد از 76/0 درصد در سال 83 به 1/1 درصد در سال 88، سهم تولید آلومینیوم از 55/0 درصد در سال 83 به 3/1 درصد در سال 88 و سهم تولید مس از 10/1 درصد در سال 83 به 58/1 درصد در سال 88 افزایش یافته است .
وی با اشاره به تغییر رویه کشورهای صنعتی به سمت تولید محصولاتی با ماده اولیه ‌اندک و ارزش افزوده فراوان تصریح کرد: ایران دراین زمینه نیز توسعه فعالیت‌های صنعتی خود را در حوزه‌های الکترونیک، میکرو، بیو، هوا فضا و... در دستورکارقرار داده و وزارت صنایع ومعادن در این راستا برنامه ریزی‌های مناسبی را تدوین کرده است .
«داوری» افزود : پیشرفت در بخش صنعت و افزایش تولید در فولاد‌، سیمان و همچنین ورود خودروهای ایرانی به بازارهای جهانی نشان می‌دهد که وزارت صنایع ومعادن به صورت چشمگیری در راستای رقابت در بازارهای جهانی و تأثیرگذاری خود بر پیمان‌های منطقه‌ای موفق عمل کرده است .
وی در عین حال،‌ میزبانی این وزارتخانه را برای برگزاری نشست گروه دی هشت، تأییدی بر اقدامات این بخش مهم صنعتی برای جهانی شدن در مقیاس بالاتر و اثبات این نکته است که صنعت، محور توسعه در آینده است، دانست .
به گفته «داوری»،‌ حوزه صنعت ایران با استفاده از فناوری بالای خود می‌تواند این ظرفیت را در اختیار گروه دی هشت قرار دهد و در این میان موفقیت‌های وزارت صنایع ومعادن می‌تواند به عنوان یک الگو مورد توجه کشورهای اسلامی قرار گیرد .
مدیرعامل شرکت بازنشستگی مس  در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع دستیابی به رشد دو رقمی در همه بخش‌های اقتصاد، مقوله‌ای دور از ذهن نیست و آمارهای موسسات جهانی،‌ آغازی است بر تبلور جایگاه صنعت ایران که محوریت کشورمان در بین فعالیت‌های صنعتی کشورهای منطقه نیز متأثر از همین روند است .


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد