خودرو و صنایع وابسته

توانمندی شرکت قالب های صنعتی سایپا در نمایشگاه صنعت؛

ساخت قطعات صنعت نفت و طراحی و ساخت نخستین گیربکس توربین بادی

ساخت قطعات صنعت نفت و طراحی و ساخت نخستین گیربکس توربین بادی
پایگاه خبری معدن نیوز - جلالی خبرداد: محصولات جدید شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا در نمایشگاه امسال، قطعه تیبای جدید است که تا چند ماه آینده وارد باز می شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز - جلالی خبرداد: محصولات جدید شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا در نمایشگاه امسال، قطعه تیبای جدید است که تا چند ماه آینده وارد باز می شود.
به گزارش معدن نیوز؛ شرکت قالبهای سایپا، توانمندی های خود در زمینه طراحی و ساخت ماشین های فرز CNC، طراحی و ساخت قالب بدنه خودرو، انواع فیکسچرهای کنترلی و گیربکس توربین بادی را در نمایشگاه صنعت تهران عرضه کرد.
براساس این گزارش، طی روزهای برگزاری این نمایشگاه که از 14 تا 17 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا بود، تعداد زیادی از فعالان صنعتی، کارشناسان، استادان دانشگاه و دانشجویان، اصحاب رسانه و مدیران شرکت های صنعتی از غرفه شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا دیدن کردند.

بومی سازی فناوری های نوین طراحی و ساخت قالب و فیکسچر، طراحی و ساخت پیچیده ترین قطعات مهندسی، طراحی و ساخت ماشین ابزارهای پیشرفته و خطوط تولید با برند ملی، ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت و طراحی و ساخت نخستین گیربکس توربین بادی؛ بخشی از دستاوردهای تحقیق و توسعه شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپاست.

جلالی مدیر ارتباطات شرکت قالبهای صنعتی سایپا در گفتگو با خبرنگار مهندس نیوز در خصوص فعالیتهای این شرکت بزرگ صنعتی سایپا اظهار داشت:  شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا در بهمن ماه سال 1373 افتتاح گردید، این شرکت اولین سازنده قالبهای بدنه خودرو و  تولید قطعات فلزی می باشد که در سال 1373 با تکمیل فاز نخست آن به بهره برداری رسید. از همان سال به دلیل نیاز مبرم صنایع کشور به تولید قالب، شرکت توسعه یافته و در حال حاضر در زمینی به  مساحت کلی 90 هزار مترمربع و حدود 35 هزار مترمربع زیر بنا و بیش از یک هزار کارمند در حال فعالیت است.

وی افزود: این شرکت با استفاده از جــدیدترین تکنولوژی در طـراحی و ساخت قــالب توسط کــامپیوتر و همچنین روش Solid modeling و بکارگیری مدرنترین ماشین‎آلات بزرگNC  وCNC این شرکت را از توان کمی وکیفی قابل توجهی بهره مند نموده تا بتواند در زمینه ساخت انواع قالبها در سطح استانداردهای بین المللی فعالیت نماید .

جلالی با اشاره به توانمندی شرکت در ساخت انواع قالبهای بدنه خودرو گفت: شرکت توانایی طراحی و ساخت انواع قالبهای بدنه خودرو براساس بالاترین کیفیت طبق استانداردهای مشتری را دارا می باشد فعالیتهای این شرکت در سه زمینه   ساخت قالب، تولید ماشینهای براده بری  CNC  و تولید قطعات و مجموعه های صنعتی می باشد.

وی در ادامه گفت: از دیگر تولیدات شرکت قالب سازی صنعتی سایپا ، قطعات صنعتی است  که در این زمینه توانستیم به حوزه ی انرژهای نو ورود پیدا کنیم و گیربکس بادی مورد نیاز کشور را برای اولین بار تولید کردیم. از دیگر محصولات ما پمپ های مورد نیاز پالایشگاههای نفت  است که با وجود تحریم های موجود، پالایشگاه ها  قادر به واردات آن نبودند و از آنجایی که این پمپ ها مهمترین قطعات استراتژیک کشور است و پالایشگاه ها برای تولید مداوم به این پمپ ها نیاز دارند، شرکت  ما توانست از طریق مهندسی معکوس این پمپ ها در اختیار آنها قرار دهد.

وی با اشاره به نقش سرمایه گذاری در فرایند تولید تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در بازار صنعت، سرمایه گذاری برای تولید قالب های جدید کمتر شده است اما از آنجا که ظرفیت های ما از طریق سایپا تامین می شود  خوشبختانه  مشکلی در زمینه سرمایه گذاری نداشتیم و سعی کردیم  حاشیه سود خود را لحاظ کردیم بر اساس آنالیز قیمت به مشتریان قیمت دهیم و بیشتر به دنبال تثبیت قیمت ها در بازار هستیم تا افزایش یا کاهش قیمت ها.

جلالی بیان کرد: مشتریان اصلی ما شرکت های سایپا، ایران خودرو و شرکت های زیر مجموعه ی آنها می باشد که نیاز عمده  این شرکت به قالبهای بدنه خودرو و قطعات فلزی توسط شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا تامین می شود.

وی  در پایان گفت: محصولات جدید شرکت قالبهای بزرگ صنعتی سایپا در نمایشگاه امسال، قطعه تیبای جدید است  که تا چند ماه آینده وارد باز می شود و وانت پراید و گیربکس توربین بادی از دیگر محصولات این شرکت است که در معرض دید مشتریان و علاقه مندان قرار گرفته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد