آلومینیوم و مس

در سال 2017 اتفاق افتاد؛

تولید داخلی جایگزین واردات مس به چین شد

تولید داخلی جایگزین واردات مس به چین شد
پایگاه خبری معدن نیوز- چین که بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده مس در دنیا به‌شمار می‌آید، در ۲۰۱۷ حدودا ۴.۶۹ میلیون تن مس کارنشده وارد کرد که در مقایسه با ۲۰۱۶ نشان‌دهنده کاهش ۵.۷ درصدی است. در ۲۰۱۶ حجم واردات مس کارنشده به کشور چین، در سطح ۴.۹۵ میلیون تن گزارش شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از متال‌بولتن، این کاهش واردات در شرایطی رخ داد که تولید مس داخلی چین با رشد همراه شد. بر پایه گزارش سازمان جهانی آمار فلزات، طی ده‌ماه نخست 2017، تولید مس تصفیه‌شده در چین با رشد 5.7 درصدی به 7.35 میلیون تن رسید. در این میان، واردات کنسانتره مس و مواد خام برای تولید مس تصفیه‌شده، نسبت به سال 2016 با افزایش 2.3 درصدی همراه بود و به بیش از 17 میلیون تن رسید.
بر اساس این گزارش، در اواخر ماه دسامبر، تعرفه‌های ذوب و پالایش کنسانتره مس در بازار نقدی به 79.80 دلار بر تن کنسانتره و 7.98 سنت بر پوند مس کاهش یافت که کمترین میزان ثبت‌شده طی چهارماه گذشته بود. به‌طور معمول، کاهش تعرفه‌های ذوب و پالایش کنسانتره مس به معنی حجم بالای عرضه کنسانتره در بازار است.
شاخص تعرفه ذوب و پالایش کنسانتره مس متال‌بولتن از سطح 85.60 دلار بر تن کنسانتره و 8.56 سنت بر پوند مس در نیمه ماه دسامبر، به 79.80 دلار بر تن کنسانتره و 7.98 سنت بر پوند مس در پایان ماه کاهش یافت. این کاهش قیمت با افت تعرفه‌های سالانه مورد توافق بین کمپانی‌ فریپورت‌مک‌موران و کمپانی فلزات غیرآهنی Tongling همراه بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد