معدن

ماده معدنی سرب و روی در اختیار معدنکاران واقعی قرار گیرد

ماده معدنی سرب و روی در اختیار معدنکاران واقعی قرار گیرد
پایگاه خبری معدن نیوز-رییس هیات مدیره انجمن معدنکاران سرب و روی ایران گفت: در صورت واگذاری ماده معدنی ( خاک) به معدنکاران واقعی و نه صرفا دارندگان مجوز ، شاهد رشد و توسعه صنعت سرب و روی در کشور خواهیم بود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-رییس هیات مدیره انجمن معدنکاران سرب و روی ایران گفت: در صورت واگذاری ماده معدنی ( خاک) به معدنکاران واقعی و نه صرفا دارندگان مجوز ، شاهد رشد و توسعه صنعت سرب و روی در کشور خواهیم بود.
به گزارش معدن نیوز، علی سه دهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خاک معادنی مانند انگوران باید بین کسانی که توان معدنکاری قرار دارند، تقسیم شود زیرا این کار از اتلاف سرمایه های ملی جلوگیری خواهد کرد.
وی که به همراه اعضای هیات مدیره انجمن معدنکاران سرب و روی ایران و به مناسبت برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فلزات غیرآهنی سخن می گفت، ادامه داد: معادن فلزات غیرآهنی در جهان جزو معادن استراتژیک شناخته می شود که در ایران نیز این گونه معادن از جمله مس ، سرب و روی، کرومیت، نقره و ... به وفور وجود دارد.
سه دهی تصریح کرد: کشورهایی با ظرفیت معدنی کمتر از ایران، از درآمدهای بسیار خوبی برخوردار هستند و ما نیز این توانایی را داریم که درآمد کشور از معادن تامین کنیم.
وی با بیان اینکه اکتشافات در معادن فلزات غیرآهنی جای کار فراوان دارد، گفت: حتی فلزات غیرآهنی کشور می تواند در اقتصاد کشور نقش آفرین باشد که امیدوارم مسوولان ذیربط در این زمینه از نقطه نظرات تشکل ها استفاده کنند.
چنگیز خضری عضو هیات مدیره انجمن معدنکاران سرب و روی نیز با بیان اینکه مزیت های نسبی در بخش معدن در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، یادآور شد: در فلزات غیرآهنی مانند مس و سرب و روی نیز مزیت های بالایی داریم که لازم است بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد.
وی گفت: ظرفیت سازی ایجاد شده برای تولید 400 هزار تن شمش روی است در حالی که ماده معدنی برای تولید بیش از 120 هزار تن کفایت نمی کند.
علیرضا صدر یکی دیگر از اعضای هیات مدیره انجمن سرب و روی ایران نیز گفت: معدن سرب و روی مهدی آباد نیز دارای حدود 200 میلیون تن ذخیره ماده معدنی است که امیدواریم با کمک دولت و کنسرسیوم های بخش خصوصی، استخراج از ذخایر آن انجام شود و ماده معدنی آن در اختیار معدنکاران واقعی قرار گیرد.
وی افزود: مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در برنامه های خود به اهمیت بخش معدن اشاره کرده اند که امیدواریم بتدریج شاهد رونق معادن باشیم.
صدر ادامه داد: صدور مجوزهای زیاد برای ذوب در صنعت سرب و روی سبب شده تا واحدهای تولید شمش و فراوری با ظرفیت پایینی کار کنند.
مجری برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فلزات غیرآهنی نیز با بیان اهداف این همایش گفت: این همایش و نمایشگاه با موافقت معاونت امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین دفتر امور اکتشاف این وزارتخانه، مشارکت خانه معدن ایران و با همت انجمن معدنکاران سرب و روی ایران برگزار می شود.
محمود بندرچی افزود: در جریان این همایش 14 کارگاه تخصصی در بخش فلزات غیرآهنی برگزار می شود که از جمله آنها کارگاه تولید فلزات غیرآهنی و فراوری تومان مواد و انرژی توسط ایمیدرو اشاره کرد.
نخستین همایش و نمایشگاه تخصصی فلزات غیرآهنی ( اکتشاف ، استخراج و فراوری ) روزهای هشتم تا دهم مهر ماه 92 در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد