فولاد و آهن

پذیرش 3 شرکت در فرابورس ایران

فولاد هرمزگان جنوب وارد فرابورس شد

فولاد هرمزگان جنوب وارد فرابورس شد
پایگاه خبری معدن نیوز-شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری بانک مسکن در فرابورس پذیرش شدند.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری بانک مسکن در فرابورس پذیرش شدند.
به گزارش معدن نیوزمدیر پذیرش فرابورس ایران با بیان مطلب بالا گفت: تقاضای پذیرش شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری بانک مسکن دیروز در هیات پذیرش بررسی و با ورود آنها به فرابورس موافقت شد.
سید مهدی علم‌الهدی ادامه داد: شرکت فولاد و آهن ارفع و شرکت فولاد هرمزگان جنوب در صنعت فولادسازی هستند. آهن و فولاد ارفع دارای سرمایه‌ای 200 میلیارد تومانی است که 70 درصد سهام این شرکت به مجموعه معادن و فلزات اختصاص دارد. این شرکت 800 هزار تن شمش فولاد تولید می کند و دیروز تقاضای پذیرش آن مورد قبول قرار گرفت.
وی افزود: شرکت بعدی که پذیرش شد، فولاد هرمزگان بود که متعلق به مجموعه فولاد مبارکه اصفهان با سرمایه 940 میلیارد تومان است. این شرکت سالانه ظرفیت تولید 1.5 میلیون تن اسلب را دارد.
مدیر پذیرش فرابورس گفت: شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن که سومین شرکت پذیرفته‌شده در فرابورس است، وظیفه اداره پرتفوی سهام مجموعه بانک مسکن را دارد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سرمایه این شرکت 120 میلیارد تومان است، ابراز داشت: سرمایه‌گذاری بانک مسکن، پرتفوی متنوعی از سهام شرکت‌های بورسی و همچنین بخشی از سهام شرکت‌های خارج از بورس را دارد.
علم‌الهدی با بیان اینکه زمان درخواست این سه شرکت متفاوت است، تصریح کرد: فولاد ارفع حدود یک ماه پیش به‌صورت جدی پیگیر پذیرش سهامش در فرابورس شد. همچنین صحبت‌های اولیه پذیرش فولاد هرمزگان از یک سال پیش انجام شد و این شرکت نیز به‌صورت جدی موارد موردنیاز در پرونده را از دو ماه پیش پیگیری کرد.
وی تصریح کرد: گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن هم 10 روز قبل درخواست خود را تکمیل کرد که با توجه به اهمیت شرکت، کار در فاصله زمانی کوتاهی انجام شد.
این مقام مسئول درخصوص زمان عرضه سهام این شرکت‌ها در فرابورس گفت: این شرکت‌ها هم اکنون پذیرش شده‌اند و باید مواردی را که هیات پذیرش از آنها خواسته است، انجام دهند تا پس از آن، نامشان در لیست شرکت‌های فرابورس درج شود.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: باتوجه به انگیزه سهام‌داران این شرکت‌ها، انتظار می‌رود به سرعت مراحل یادشده طی شود و شاهد عرضه سهام این شه شرکت ظرف دو تا سه ماه آینده باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد