معدن

استخراج سالانه ۳۰ میلیون تن ماده معدنی در آذربایجان شرقی

استخراج سالانه ۳۰ میلیون تن ماده معدنی در آذربایجان شرقی
پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ قابلیت ها و ظرفیت های معدنی از استان های معدن خیز کشور به شمار می آیدو سالانه ۳۰ میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: این استان به لحاظ قابلیت ها و ظرفیت های معدنی از استان های معدن خیز کشور به شمار می آیدو سالانه 30 میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود.
به گزارش معدن نیوز؛«محمد جعفر عظمایی» با اعلام  این خبر،افزود : دراستان آذربایجان شرقی 385 معدن فعال وجود دارد و مقدار ماده معدنی کشف و ذخیره شده استان بالغ بر 8 میلیارد تن است.
وی با بیان اینکه دراستان آذربایجان شرقی 52 نوع ماده معدنی داریم، افزود: به لحاظ ذخیره مواد معدنی رتبه اول و به لحاظ تنواع مواد معدنی رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.
عظمایی در ادامه با تاکید بر اینکه سالانه 30 میلیون تن ماده معدنی استخراج می شود، گفت:هم اکنون 15 هزار و 150 نفر به صورت مستقیم در معادن و صنایع معدنی مشغول به کار می باشند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال های اخیر سرمایه گذاری های مناسبی در حوزه عناصر فلزی مثل طلا، مس و مولیبدن صورت گرفته است نظیر تولید 200 هزار تن مس کاتود و تولید آلومینیا در سراب که به نام نفت آذربایجان نامگذاری شده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد