فولاد و آهن

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبرداد:

تولید روزانه ۸ هزارتن چدن از ابتدای شهریور

تولید روزانه ۸ هزارتن چدن از ابتدای شهریور
پایگاه خبری معدن نیوز-مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: با راه اندازی کوره شماره دو ذوب آهن اصفهان از ابتدای شهریور ماه تولید روزانه چدن به مرز ۸ هزارتن می رسد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: با راه اندازی کوره شماره دو ذوب آهن اصفهان از ابتدای شهریور ماه تولید روزانه چدن به مرز 8 هزارتن می رسد.
به گزارش معدن نیوز « اردشیر سعد محمدی» طی یک کنفرانس خبری پس از بازدید خبرنگاران از بخشهای مختلف تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان ؛ با اعلام این خبر،‌افزود: در ابتدای امسال  تولید روزانه محصول یاد شده بالغ بر4 هزارو 200 تن بود  که طی 5 ماهه گذشته این میزان به 5 هزارو 700تن ارتقاء یافته است.
به گفته وی در حال حاضر کوره بلند شماره یک و سه در حال فعالیت است و شهریور ماه شاهد فعالیت هر سه کوره در ذوب آهن خواهیم بود.
سعد محمدی درادامه خاطر نشان کرد: با راه اندازی هر3 کوره ذوب آهن تا پایان سال 93 به تولید 3 میلیون و 200 هزار تن  چدن دست می‌یابیم.
وی با بیان اینکه سالانه در دنیا بالغ بر یک میلیارد و 520 میلیون تن فولاد تولید می‌شود، ادامه داد: از این تعداد 68 درصد به روش کوره بلند، 25 درصد به روش احیای مستقیم و بقیه به روش‌های دیگری مانند روش القایی تولید می‌شود.
سعد محمدی در ادامه گفت: با مصرف 50 درصد کک تولید داخل در ذوب آهن شاهد کاهش هزینه در خرید میزان کک از خارج کشور هستیم البته درصدد هستیم تا با تزریق پودر ذغال به جای کک 30 درصد ارزش افزوده را برای شرکت ایجاد کنیم.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه گفت: ظرفیت تولید کک در وضعیت کنونی بالغ بر 900 هزارتن است که پیش بینی می شود تا پایان سال 93 به یک میلیون و 800 هزارتن برسد.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون این شرکت 8 طرح آبی را در دست مطالعه دارد، افزود : تا 18 ماه دیگر این شرکت استانداردهای اصلی صنایع سبز را احراز خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کاهش قیمت تمام شده ، تامین منابع انرژی  و کاهش هزینه های تولید همواره از دغدغه های اصلی این شرکت است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: طی 5 ماه گذشته عمده صادرات این  شرکت به کشورهای عراق، افغانستان ، آذر بایجان ، ارمنستان  و غیره بوده که ارزش آن بالغ بر 70 میلیون دلار بود.
سعد محمدی در ادامه تصریح کرد : سود 3 ماهه نخست امسال این شرکت رقمی معادل 150 میلیارد تومان بود که امید است با با راه اندازی کوره شماره 2 به همراه دو کوره یک و3 رقم این سود ، افزایش یابد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان  در ادامه گفت: تولید ریل U33 در ذوب آهن اصفهان آغاز شده و هم اکنون در حال مذاکره برای تولید ریل UIC60(ریل سنگین )هستیم.
سعد محمدی درادامه بابیان اینکه از اواخر تیر ماه گذشته این شرکت خصوصی شده است، گفت: بر این اساس تغییر ساختار قدیمی و مدیریتی ضمن دعوت از 4 پیمانکارخارجی که با کوره بلند کار می کنند، امری لازم است.
وی در ادامه گفت:  ذوب آهن اصفهان به دنبال تولید محصولات سنگین مانند تیرآهن‌های سایز 27 است .
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه تولید ریل U60 (ریل سنگین)از ظرفیت‌های این شرکت در آینده است، گفت: طبق برنامه توسعه ریلی در افق 1404، سالانه یک‌هزار کیلومتر ریل برای احداث خطوط جدید پیش بینی شده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پایان یادآور شد: تولید 2 میلیون و800 هزار تن فولاد خام از جمله برنامه های این شرکت در سال جاری است که این میزان نسبت به سال گذشته یک میلیون تن افزایش تولید خواهید داشت و این موضوع در تولید ناخالص ملی، کاهش واردات و صرفه جویی ارزی و همچنین تامین نیاز های داخلی بسیار تاثیر گذار است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد