سنگ آهن و ذغال سنگ

روند کاهش بهای سنگ آهن چین ادامه یافت

روند کاهش بهای سنگ آهن چین ادامه یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- بهای معاملات سنگ آهن چین روز چهارشنبه تحت تاثیر ضعیف شدن تقاضا در این کشور برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در دو هفته و نیم اخیر رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، تقاضای ضعیف برای فولاد در طول زمستان، از تقاضا برای این ماده خام فولادسازی کاسته و باعث شده ذخایر سنگ آهن در بنادر چین به بالاترین میزان در 14 سال اخیر افزایش پیدا کند.

بهای سنگ آهن برای تحویل در ماه می در بازار بورس کالای دالیان با 0.8 درصد کاهش، به 531.50 یوآن (83 دلار) در هر تن رسید. بهای معاملات این بازار تا سطح 525.50 یوآن کاهش یافته بود که پایین‌ترین قیمت از 29 دسامبر به شمار رفت.

به گفته یک معامله‌گر سنگ آهن مقیم شانگهای، کارخانه‌های فولادسازی در بخش شمالی چین همچنان با محدودیت‌هایی در زمینه تولید مواجه هستند و تقاضا برای فولاد نیز در اکثر نقاط این منطقه به دلیل خوابیدن فعالیت ساخت و ساز در طول زمستان کاهش یافته است.

محدودیت‌هایی که از اواسط نوامبر در راستای مقابله دولت چین با آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌های صنعتی در 28 شهر اعمال شده است، تا اواسط مارس ادامه خواهد یافت.

با توجه به سرمای منجمدکننده در شمال چین برخی از کارخانه‌های فولادسازی بخشی از موجودی خود را به جنوب چین منتقل می‌کنند که هوای نسبتا گرم‌تری دارد. این کارخانه‌ها در شمال چین نمی‌توانند تقاضای کافی پیدا کنند بنابراین محصولاتشان را به جنوب می‌برند.

طبق اعلام متال بولتن، سنگ آهن برای تحویل به بندر کینگدائوی چین روز سه‌شنبه 1.1 درصد کاهش یافت و به 75.71 دلار در هر تن رسید.

طبق آمار شرکت مشاوره استیل هوم، در بحبوحه تقاضای ضعیف موجودی سنگ آهن وارداتی در بنادر چین تا روز جمعه 12 ژانویه به 152.83 میلیون تن رسید که بالاترین میزان سنگ آهن دپوشده در بنادر چین از سال 2004 تاکنون است.

سایر مواد خام فولادسازی نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. بهای معاملات آتی ذغال کک‌شو با 1.8 درصد کاهش به 1284 یوآن در هر تن رسید و کک با 0.9 درصد کاهش به 1959 یوآن رسید.

میلگرد در بورس معاملات آتی شانگهای با 0.3 درصد افزایش، به 3827 یوآن در هر تن رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد