فولاد و آهن

گشایش حساب بانکی برای شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد خوزستان توسط بانک صحار عمان

گشایش حساب بانکی برای شرکت های فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد خوزستان توسط بانک صحار عمان
پایگاه خبری معدن نیوز- سفیر کشورمان در عمان از گشایش حساب بانکی برای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان توسط بانک صحار عمان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شستا، حجت الاسلام و المسلمین ` محمدرضا نوری شاهرودی ` با اشاره به جایگاه رفیع ایران برای عمان افزود: بانک صحار عمان دومین بانک بزرگ این کشور است که خواستار همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بخش سیاسی و روابط دوجانبه بین­ المللی ومنطقه ­ای هیچ مشکلی با کشور عمان ندارد، افزود: بانک صحار عمان برای شرکت های مطرحی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان حساب باز کرده است.

سفیر کشورمان در عمان بیان کرد: براحتی می توان زمینه های فعالیت در عمان مانند ثبت شرکت و حساب بانکی، اخذ ویزا ( پارسال 37 هزار ویزا و امسال با سیر صعودی تاکنون بیش از 45 هزار ویزا صادر شده)، صادرات میوه و شیلات و گندم و همچنین واردات و صادرات دارو را گسترش داد.

نوری شاهرودی ادامه داد: برهمین اساس هیاتی از وزارت بهداشت و درمان عمان برای رتبه بندی بیمارستان های ایران در شرف اعزام به ایران هستند و در زمینه سیمان و کلینکر هم فعالیت گسترده ای در دست اقدام است و در این راستا بنیاد مستضعفان زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع در سلاله عمان در اختیار گرفته است.

سفیر ایران در مسقط با اشاره به اینکه عمانی ها با 17 کشور تاکنون حذف تعرفه تجارت دارند و صفر است افزود: در بحث مخازن نفتی وپروژه های ساختمانی ،سرمایه ­گذاری مشترک و پالایشگاه ها ،دارو و سلامت و ماشین آلات می توان با عمانی ها همکاری های مشترک داشت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه کالاهای ایرانی درعمان خوشنام است و 60 درصد تجارت عمان در دست شیعیان است؛ گفت: تشکیل کمیته مقدماتی نشست مشترک دوطرف و همچنین عضویت در کمیسیون مشترک که وزارت صنعت ایران نیز عضو آن است ضروری است.

وی به برگزاری همایشی در چهار حوزه صنعت، پتروشیمی ،سیمان و دارویی با مشارکت از سرمایه­ گذاران عمان، عربی و اروپایی اشاره کرد و گفت: این همایش اردیبهشت سال آینده در عمان برگزار می شود و برای برگزاری نمایشگاه در عمان جهت معرفی شستا و کالاهای تولیدی شرکت های زیرمجموعه نیز آماده هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد