بانک و بیمه

رشد ۱۰۲ درصدی در بخش منابع، استفاده مؤثر از منابع صندوق توسعه ملی و موفقیت حاصل در حوزه بین الملل بانک صنعت و معدن مورد تقدیر مجمع عمومی واقع شد

رشد ۱۰۲ درصدی در بخش منابع، استفاده مؤثر از منابع صندوق توسعه ملی و موفقیت حاصل در حوزه بین الملل بانک صنعت و معدن مورد تقدیر مجمع عمومی واقع شد
پایگاه خبری معدن نیوز-مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن با حضور حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع بانک ها، بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، نمایندگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان حسابرسی، دانیالی مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره ، معاونین و مدیران بانک صنعت و معدن برگزار شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن با حضور حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع بانک ها،  بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، نمایندگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان حسابرسی، دانیالی مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره ، معاونین و مدیران بانک صنعت و معدن برگزار شد.
به گزارش معدن نیوز در مجمع یاد شده صورت های مالی سال 1391 این بانک مورد تصویب قرار گرفته و  حسینی از مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و کلیه همکاران بانک صنعت و معدن تقدیر و تشکر ویژه نمودند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بانک صنعت و معدن بانکی است که با حسن نیت و تلاش مضاعف در شرایط سخت اقتصادی توانسته است به موفقیت دست یابد، تصریح کرد: هنگامی که صنایع مختلف در کشور توسعه می یابند نهاد مالی این بخش یعنی بانک صنعت و معدن هم باید تقویت شود.
وی گفت سرمایه بانک صنعت و معدن در حال حاضر به 2 هزار و 200 میلیارد تومان بالغ می گردد و باید از ظرفیت های قانونی برای افزایش سرمایه این بانک استفاده کرد.
 حسینی در ادامه بیان داشت، گزارشات صندوق توسعه ملی بیانگر آن است که بانک صنعت و معدن از بانکهایی بوده که در بهره مندی از منابع این صندوق برای تأمین مالی طرحهای صنعتی و معدنی کشور، موفق عمل کرده و برای 6 میلیارد و پانصد میلیون دلار منابعی که از طریق این صندوق در اختیار گرفته، طرح مصوب و تأمین مالی گردیده است.
ایشان افزود: دولت از بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌ای انتظار دستیابی به سود را نداشته و ما خواهان آن هستیم که همین مسیر در این بانک دنبال شود.
وزیر امور اقتصادی و دارای کاهش میزان تصدی‌گری بانک در امر بنگاه‌داری را قابل توجه دانسته و خواستار ادامه این روند شد.
وی در ادامه افزود: در حوزه بانکداری متمرکز (core-banking) در این بانک کارهای خوبی انجام گرفته و امید می رود که این امر به عنوان بخش تفکیک ناپذیری از بانک صنعت و معدن توسعه یابد.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در جلسه مزبور خدمات بانک صنعت و معدن را ارزشمند توصیف کرده و افزود با توجه به این که بانک یاد شده بانکی توسعه‌ای است باید به تأمین منابع آن توجه خاص شود.
در ابتدای جلسه مزبور، دانیالی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک 7 دهم درصد از کل کارکنان، 4 دهم درصد از کل تعداد شعب و یک درصد از کل سپرده های مجموع بانک های کشور را دارا بوده و در این حال سهم آن از مانده خالص تسهیلات بخش صنعت و معدن نزدیک به 12 درصد است.
بنا به گفته ایشان میزان تسهیلات پرداختی بانک صنعت و معدن در سال 1391 با 25 درصد رشد نسبت به سال 1390 به حدود 31 هزار میلیارد ریال رسیده که تماما" به بخش صنعت و معدن تخصیص یافته است.
در ضمن مانده سپرده های این بانک نیز در سال 1391 بالغ بر 38 هزار میلیارد ریال بوده که 102 درصد رشد را نسبت به سال 1390 نشان می دهد.
دانیالی در جلسه مذکور با اشاره به رسالت بانکهای توسعه‌ای در دنیا و تفاوت آنها با بانکهای تجاری اعلام نمود: بانکهای توسعه‌ای باید بتوانند از محل منابع ارزان قیمت که توسط دولت و یا منابع دیگر تجهیز می شوند تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارآفرینان بگذارند.
وی افزود: از طرف دیگر انتظار می رود که بانکهای توسعه‌ای در حوزه هایی که زیرساختی است و یا تأمین مالی آن بلند‌مدت است و معمولا بانکهای تجاری رغبت چندانی به آن ندارند ورود پیدا می‌کنند، بنابراین باید بتوانند به منابع بلند‌مدت تجهیز شوند. با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی در خصوص استفاده از فاینانس خارجی، افزایش سرمایه بانک یک ضرورت فوری است که می‌بایست مورد تأکید واقع شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد