اقتصاد و صنعت

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۸ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۹ دلار و ۷ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پس از آنکه تحلیلگران هشدار دادند که قیمت نفت بعد از رشد بیش از 13 درصدی در طی ماه گذشته به احتمال، اندکی تعدیل خواهد یافت، رشد ساعات اولیه امروز قیمت نفت خنثی شد و قیمت ها اندکی کاهش یافت.

اما به رغم این کاهش، بازارهای نفت به دلیل کاهش شکاف بین عرضه و تقاضای قوی جهانی، هم چنان از وضعیت مناسبی برخوردار است. بهبود عوامل بنیادین بازار موجب شده تا قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به اوایل ماه دسامبر حدود 13 درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 18 سنت کاهش، نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 69 دلار و 7 سنت رسید. قیمت نفت برنت روز دوشنبه رقم 70 دلار و 37 سنتی را تجربه کرد که بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون بوده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 5 سنت کاهش به 63 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز سه شنبه به رقم 64 دلار و 89 سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از دسامبر 2014 تاکنون بوده است.

نوربرت روکر، رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک سوئیسی جولیوس بائر گفت: «اصلاح قیمت ها اتفاق خواهد افتاد... (زیرا) انتظارهای صندوق های اتکایی برای افزایش بیشتری قیمت نفت، به میزان بیش از اندازه ای رشد داشته است.»

وی گفت :عوامل پرریسک سیاسی نظیر بحران قطر ، تنش ها در اقلیم کردستان عراق و هم چنین اعتراض های ایران به عنوان عوامل احتمالی تقویت کننده کاهش قیمت نفت هستند که تاکنون منجر به اختلال قابل توجهی در عرضه نفت نشده است.

وانگ تائو، تحلیلگر موسسه تامسون رویترز هم گفت:قیمت نفت برنت ممکن است به حدود 68 دلار و 50 سنت کاهش یابد. با این حال، تجار هم چنان معتقدند وضعیت کلی بازار نفت مطلوب است و کاهش شدید قیمت ها بعید به نظر می رسد.


   shortlink:  
اخبار مرتبط
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد