بورس

شاخص بورس در کانال ۹۸ هزار واحدی قرار گرفت

شاخص بورس در کانال ۹۸ هزار واحدی قرار گرفت
پایگاه خبری معدن نیوز- در روند معاملات امروز تالار شیشه ای، شاخص بورس با ۶۵۲ واحد رشد به قله ۹۸ هزار و ۵۹۶ واحد رسید و برای نخستین بار یک رقم تازه شکل داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در روند معاملات امروز تالار شیشه ای شاخص بورس با 652 واحد رشد به قله 98 هزار و 596 واحد رسید و برای نخستین بار یک رقم تازه شکل داد.

در این میان نمادهای «فملی با 192 واحد، تاپیکو با 143 واحد، فولاد با 79 واحد، پارسان با 65 و فارس با 42 واحد بیشترین تاثیر را بر رشد نماگر و ثبت این رکورد تازه داشتند.

نمادهای ملی مس، تاپیکو، فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی پردیس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ثبت کردند.

همچنین در این روز سرمایه گذاران بورس تهران بیش از یک میلیارد و 5 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند. ارزش مبادلات امروز بورس تهران 2 هزار و 211 میلیارد ریال بود و در 75 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین امروز شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 520 و یک هزار و 90 واحد صعودی شدند.

بورس تهران امروز شاهد صدرنشینی گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی در میان سایر صنایع بورسی بود. این گروه ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را امروز داشتند.

صدرنشینی سهام نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای کارخانجات تولیدی شهید قندی، پتروشیمی کرمانشاه، نیرو محرکه، ملی مس، افست، اپیکو و بورس اوراق بهادار تهران بود.

در مقابل نمادهای سیمان اصفهان، قند شیرین خراسان، فیبر ایران، موتورسازان تراکتورسازی ایران، فرآورده های نسوز پارس، درخشان تهران و لوله و ماشین سازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام پتروشیمی کرمانشاه، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام داروسازی اسوه بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر از سرمایه گذاران تلاش کردند با عرضه های سنگین از سهام کنتورسازی ایران، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام بانک کارآفرین خارج شوند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله 174 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و ملی مس با معامله 162 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد