اقتصاد و صنعت

نفت بالای ۷۰ دلار باقی ماند

نفت بالای ۷۰ دلار باقی ماند
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت نفت برنت امروز به رغم کاهش در حدود ۷۰ دلار یعنی بالاترین رقم بیش از ۳ سال گذشته باقی ماند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کاهش تولیدهای اوپک و روسیه و تقاضای قوی ناشی از رشد مناسب اقتصاد جهانی موجب شده تا قیمت نفت بالا برود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت، معادل 0.36 درصد کاهش به 70 دلار و یک سنت رسید. اما تجار گفتند،نفت برنت به طور کلی در این سطح قیمت از حمایت کافی برخوردار است.

قیمت نفت برنت روز دوشنبه به 70 دلار و 37 سنت رسید که بالاترین رقم از دسامبر 2014 تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با با 20 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 64 دلار و 50 سنت رسید. نفت خام امریکا در معاملات اولیه دیروز تا رقم 64 دلار و 89 سنت بالا رفت که بالاترین قیمت از دسامبر 2014 تاکنون بود.

بانک آمریکا مریل لینچ در یادداشتی نوشت: «ما موازنه های عرضه و تقاضایمان را در واکنش به متوازن شدن سریعتر از حد انتظار بازار جهانی نفت به روز کرده ایم... اکنون پیش بینی ما این است که در سال 2018 بازار نفت روزانه 430 هزار بشکه کمبود عرضه داشته باشد، در حالی که این رقم قبلا 100 هزار بشکه پیش بینی شده بود. بنابراین قیمت نفت برنت در سال 2018 میلادی به طور متوسط 64 دلار خواهد بود، در حالی که پیش بینی قبلی 56 دلار بود. همچنین پیش بینی می شود قیمت نفت خام آمریکا در سال جاری به 60 دلار برسد در حالی که این رقم در پیش بینی قبلی 52 دلار بود.»

اوپک و روسیه، در تلاش برای کاهش ذخایر جهانی نفت و افزایش قیمت ها سال گذشته اقدام به اجرای توافق کاهش تولید کردند. این کاهش ها قرار است تا پایان سال 2018 ادامه داشته باشد.

این کاهش عرضه با رشد قوی تقاضا برای نفت همزمان شده و موجب رشد تقریبا 15 درصدی قیمت نفت نسبت به اوایل ماه دسامبر گشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد