معدن

توان پوشش ۶۰ درصدی درآمد نفت توسط معادن

توان پوشش ۶۰ درصدی درآمد نفت توسط معادن
پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: در حال حاضر با تکمیل زنجیره صنایع معدنی، اتفاق خوبی در این حوزه افتاده و دولت می تواند با ارتقاء این صنایع بستر خوبی برای اشتغالزایی فراهم کند و حجم صادرات را از این طریق افزایش دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهرام شکوری در ارتباط با ایمنی معادن و اقدامات دولت دوازدهم در حوزه معدن از زمان شروع به کار، اظهار کرد: تا کنون دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به بخش معدن داشته و با توجه به پتانسیل بخش معدنی کشور پذیرفته‌اند که می‌تواند جایگزین خوبی برای نفت که اصلی ترین منبع درآمد ایران است، باشد.

وی افزود: در حال حاضر با تکمیل زنجیره صنایع معدنی، اتفاق خوبی در این حوزه رخ داده و دولت می تواند با ارتقاء این صنایع بستر خوبی برای اشتغالزایی فراهم کند و حجم صادرات را از این طریق افزایش دهد.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، اصلی ترین مسئله در پیشرفت صنایع معدنی، خصوصی سازی واقعی دانست و گفت: همانطور که در گذشته مشاهده شده واگذاری‌ها تنها به صورت حرف بوده و به مرحله اجرا در نیامده یا به بخش خصوصی واقعی واگذار نشده که حاصل آن شرکت‌هایی مانند هپکو و آزمایش بوده که با نوسانات بازار به راحتی تعطیل می‌شوند.

شکوری ادامه داد: تا زمانی که بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی حضور پیدا نکند نباید انتظار پیشرفت چشم گیر اقتصاد کشور و مشخصا بخش معدن را داشت درحالی که با توجه به پتانسیلی که بخش معدن دارد در افق چشم انداز 1404 بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند حدود 60 درصد از درآمد نفتی پوشش دهد که بخش عمده آن را فولاد تشکیل خواهد داد.

وی تصریح کرد: تشکیل ستاد فولاد که متشکل از وزیر و معاونت‌های صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های فولادی و بخش خصوصی بوده، نشان می‌دهد که توجه ویژه‌ای به این محصول شده و انتظار می‌رود برای بخش‌های دیگر معدنی این ستاد تشکیل شود که کشور بتواند جایگزین خوبی برای اقتصاد نفتی در سال‌های آینده داشته باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد