سنگ و فلز گرانبها

تثبیت قیمت سنگ آهن در ۶۹ دلار/ برنامه های افزایش تولید نگرانی فعالان بازار را بیشتر کرد

تثبیت قیمت سنگ آهن در ۶۹ دلار/ برنامه های افزایش تولید نگرانی فعالان بازار را بیشتر کرد
پایگاه خبری معدن نیوز- بهای سنگ آهن روز گذشته به دنبال محدودیت های جدید تولید فولاد، تثبیت شد با این حال به دلیل تضعیف تقاضا و نگرانی ناشی از آن، بازار آتی مواد اولیه چشم اندازی منفی دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، روز گذشته سنگ آهن فاین استرالیا با عیار 62 درصد در بنادر چین در نرخ 69 دلار در هر تن تثبیت شد.

پیش بینی می شود، میلگرد در بورس آتی شانگهای و بیلت در بورس تانگشان تا پایان هفته به ترتیب با 2.6 دلار در هر تن و 7.5 دلار در هر تن افزایش همراه باشد چون ظرفیت های تولیدی فولاد در استان هایی نظیر هبی به منظور کنترل آلودگی هوا به طور موقت تعطیل شده است.

درمجموع می توان گفت چشم انداز در بخش فولاد به طور قابل توجهی بهبود یافته و بسیاری از فعالان معتدند قیمت های فولاد افزایشی است. به اعتقاد کارشناسان تقاضای داخلی فولاد در چین خوب است بنابراین هرگونه کاهش عرضه، افزایش قیمت ها را به دنبال دارد.

ز اینرو گروه شاگانگ برای سومین بار افزایش قیمت را در محصولات طویل اعلام کرده و قیمت های محصولات تحویلی در دسامبر را در حوزه میلگرد و مفتول 30 دلار در هر تن نسبت به دوره 10 روزه قبل اعلام کرده است.

این گزارش می افزاید، با وجود چشم انداز شفاف در حوزه فولاد، چشم انداز بازار سنگ آهن تیره و تار است چون علاوه بر نگرانی ناشی از کاهش تقاضا به دلیل کاهش تولید فولاد، ترس از افزایش عرضه و تقویت سرمایه گذاری ها در پروژه های سنگ آهنی، چشم انداز این ماده معدنی را منفی کرده است.

گفته می شود معدنکاران در نظر دارند چنانچه قیمت ها به روند صعودی خود ادامه دهد، تولید را 50 میلیون تن افزایش دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد